Gezelligheid kent geen tijd

Nu de kortste dag net voorbij is en we toeleven naar een beetje kale kerst, heb ik mooi de tijd om mee te doen met de Winter Holidays activiteiten van het UTLC (Language Center van de UT).

Zo heb ik vandaag online advocaat gemaakt en ga ik ook nog een keer breien en kniepertjes bakken. Dit alles om de studenten en medewerkers door deze rare kersttijd heen te slepen. Zelf heb ik al ‘meegedaan’ met een cursus pommander maken, een leuk idee om een sinaasappel om te toveren tot geurige kandelaar.

Maar goed, hoe ga je online advocaat maken? Ik zag het niet echt zitten om met laptop en al in de keuken aan de slag te gaan, dus heeft Hubby mij een paar dagen van tevoren gefilmd, terwijl ik druk was met de advocaat. Het resultaat is vijf grappige filmpjes met toch wel duidelijke instructies om deze Nederlandse/Vlaamse traktatie te maken

Video 1, wat heb je nodig?

Video 2, het splitsen van de eieren.

Video 3, alles samenvoegen.

video 4, hoe moet het eruit zien?

Video 5, het in de potten gieten.

Dit recept wijkt af van het traditionele Nederlandse recept, waarbij je brandewijn, eieren en suiker gebruikt. In dit recept gebruik je alleen de dooiers en heb je ook een blikje gecondenseerde melk nodig. Het resultaat een is een veel zachtere advocaat, heerlijk bij een kopje koffie!

Laat je weten of je het ook gemaakt hebt en of je het lekker vond?

Plaats een reactie